Kαλημέρα σας. Είμαι ιδιοκτήτης οροφοδιαμερίσματος 7όροφης πολυκατοικίας, σε άλλο όροφο (4ο) της οποίας λειτουργεί γραφείο.
Το πρόβλημα είναι πως η λειτουργία του γραφείου αυτού έχει επηρεάσει τα μέγιστα τη ζωή μας, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά : Τα κόστη που πληρώνουμε είναι ιδιαίτερα αυξημένα τόσο λόγω της χρήσης αυτής καθεαυτής (φώτα-ασανσέρ) όσο και λόγω των συχνών βλαβών στον ανελκυστήρα ενώ παράλληλα υπάρχουν συχνές καταστροφές, μικροκλοπές, μειωμένη καθαριότητα, κλπ.
Σε έρευνα που κάναμε, διαπιστώσαμε ότι η χρήση του ανελκυστήρα είναι ως εξής : Στις 100 χρήσεις, οι 70-80 αντιστοιχούν στο γραφείο και οι υπόλοιπες σε όλους εμάς.
Γνωρίζω πως για την αλλαγή/τροποποίηση του καταστατικού χρειάζεται πλήρης ομοφωνία. Το ερώτημα μου έχει να κάνει με τη νομιμότητα του καταστατικού μας και συγκεκριμένα :
Απ\’ τη στιγμή που ένας χώρος δηλώνεται ως επαγγελματικός, ισχύει ότι ισχύει για ένα απλό διαμέρισμα κατοικίας (δλδ τα χιλιοστά βάσει των οποίων γίνεται ο υπολογισμός κόστους των δαπανών του ασανσέρ και των κοινόχρηστων γενικά)?
Σε περίπτωση που ισχύει κάτι διαφορετικό για τους επαγγελματικούς χώρους, από πού μπορώ να διαπιστώσω εάν όντως ο επαγγελματικός αυτός χώρος έχει δηλωθεί στις Αρχές ως τέτοιος? ΔΕΗ? Δήμο? Νομαρχία?
Τέλος, ποιοί νόμιμοι μοχλοί πίεσης υπάρχουν ώστε να διασφαλίζεται η δικαιοσύνη?
Απάντηση: Καταρχήν θα πρέπει να εξετάσετε στον Κανονισμό της πολυκατοικίας σας εάν η συγκεκριμένη χρήση επιτρέπεται. Στη συνέχεια θα πρέπει να εξετάσετε εάν η συγκεκριμένη χρήση επιτρέπεται και σύμφωνα με τους όρους που ισχύουν για την περιοχή σας (μέσω Πολεοδομίας). Σε κάθε περίπτωση ο επιμερισμός των δαπανών που λαμβάνει χώρα σύμφωνα με τη σύσταση ισχύει είτε η οριζόντια ιδιοκτησία χρησιμοποιείται ως επαγγελματικός χώρος είτε ως κατοικία (με την προϋπόθεση βέβαια ότι επιτρέπεται η επαγγελματική χρήση από τον Κανονισμό).
Πηγή: Νομική Υπηρεσία Ομίλου Clemic