Nα προλάβει τις γνώριμες σκηνές… ροκ στις πολυκατοικίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τους φορτιστές θέλει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά στη ζωή των Ελλήνων και το υπουργείο Περιβάλλοντος τρέχει να προλάβει τις εντάσεις που δημιουργούνται στις πολυκατοικίες κάθε φορά που γίνεται γενική συνέλευση.
Όπως είναι γνωστό σήμερα παρουσιάστηκαν κίνητρα και επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, όμως έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τον σχεδιασμό για την φόρτιση.
Καταρχήν σε αρκετά παλιές πολυκατοικίες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπου δεν υπάρχουν πάρκινγκ, είναι αδύνατο να πιστεύει κανείς ότι θα τραβάμε μπαλαντέζα από τα μπαλκόνια… Εκεί προφανώς θα πρέπει να υπάρχουν φορτιστές στους δρόμους και ειδικές θέσεις στάθμευσης.
Ωστόσο υπάρχουν πολυκατοικίες με υπόγεια γκαράζ και εκεί το υπουργείο δίνει λύση για όσους θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να βάλουν φορτιστή.
Λεπτομέρειες δεν υπάρχουν, όμως και πάλι δεν φαίνεται ότι θα χρησιμοποιούνται οι κοινόχρηστες πρίζες.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα ακολουθηθεί το μοντέλο για το φυσικό αέριο, όπου για την εγκατάστασή του δεν χρειάζεται απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Πολυκατοικίας.
«Παράλληλα, προβλέπουμε ότι στα νέα κτίρια τα οποία θα κατασκευάζονται θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για να εγκατασταθούν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για τα παλιά σπίτια θα ισχύσουν οι ρυθμίσεις που ισχύουν για το φυσικό αέριο, δηλαδή δεν θα χρειάζεται απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της πολυκατοικίας», ανέφερε ο Κ.Χατζηδάκης.
Πέραν των οικονομικών – φορολογικών κινήτρων ο υπουργός αναφέρθηκε στις προβλέψεις του νομοσχεδίου για την εγκατάσταση φορτιστών, δίνοντας το σχετικό χρονοδιάγραμμα τόσο για το Εθνικό οδικό δίκτυο, όσο και για τους Δήμους, ενώ αποσαφήνισε και τι θα ισχύει για τους «οικιακούς» φορτιστές σε νέες και παλαιές κατοικίες.
«Δίνουμε προτεραιότητα στα κεντρικά σημεία, δηλαδή πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια. Μέχρι το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 οι δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν εντός των ορίων της ευθύνης τους τα σημεία για τους φορτιστές. Οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία εξυπηρέτησης, δηλαδή φορτιστές. Και παράλληλα δεσμεύονται έως το τέλος του έτους να έχουν εκπαιδεύσει το προσωπικό τους στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία από αυτές, έτσι ώστε το 70% των εξουσιοδοτημένων συνεργείων των εταιριών να έχει κάλυψη για αυτούς που θέλουν να πάνε το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο».
Πηγή: ieidiseis.gr