Καλησπέρα, χρειάζομαι βοήθεια σε ένα θέμα που έχει προκύψει με την ιδιοκτήτρια του διαμερίσματος που νοικιάζω από τον Οκτώβριο του 2010. Πρόκειται για νεόδμητο διαμέρισμα στο Γουδί. Όταν μου παραδόθηκε υπήρχαν οι πρίζες του τηλεφώνου και χωρίς βέβαια να διευκρινιστεί, πιστεύαμε ότι υπήρχε τηλέφωνο. Μετά από πολλούς μήνες ταλαιπωρίας καταλάβαμε ότι δεν υπήρχαν γραμμές στην περιοχή και έπρεπε να γίνουν διαδικασίες από τον ηλεκτρολόγο της οικοδομής, τον οτέ κτλ. Να σημειώσω ότι είναι μεν νεόδμητο, αλλά ουσιαστικά έχτισαν πάνω σε υπάρχον κτίσμα (ανύψωση). Η ερώτησή μου είναι ποιος ευθύνεται για αυτή την ταλαιπωρία και την καθυστέρηση? `ο ιδιοκτήτης?
Γιατί τόσους μήνες έχω mobile internet, πανάκριβο και πολύ κακής ταχύτητας και φυσικά δεν έχω τηλέφωνο. η δε ιδιοκτήτρια έχει ενημερωθεί από πολύ νωρίς αλλά δεν τρέχει τις διαδικασίες όσο γρήγορα θα έπρεπε όπως αν ήταν σαφώς δική της ευθύνη. Σκέφτομαι να καταβάλω μικρότερο ενοίκιο, υπολογίζοντάς το ως ζημιά. Καλύπτομαι από κάπου όμως νομικά? Συγγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα και σας ευχαριστώ.
Απάντηση: Αν όπως περιγράφετε το πρόβλημα είναι της περιοχής δεν ευθύνεται η ιδιοκτήτρια. Βεβαίως η ανυπαρξία τηλεφωνικών γραμμών θα έπρεπε να σας είχε διευκρινιστεί κατά την εκμίσθωση του ακίνητου. Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη της όπως πράξει ότι χρειάζεται για την σύνδεση του διαμερίσματος τώρα υπάρχει. Παρόλα αυτά για να \”συμψηφίσετε\” το οφειλόμενο ενοίκιο με δαπάνες που έχετε πραγματοποιήσει για τη σύνδεση ή για να ζητήσετε μείωση του ενοικίου θα πρέπει πρώτα να την ενημερώσετε εγγράφως αναλυτικά για τις δαπάνες που έχετε πραγματοποιήσει καθώς και για το ποιες από αυτές αφορούν αποκλειστικά σε εκείνη. (π.χ. άλλο το κόστος σύνδεσης του διαμερίσματος με καλώδια τηλέφωνου , το όποιο επιβαρύνει κατά την άποψη μας την ιδιοκτήτρια και άλλο το κόστος απόδοσης σε εσάς τηλεφωνικού αριθμού το οποίο κατά την άποψη μας επιβαρύνει εσάς δεδομένου ότι μπορείτε να το μεταφέρετε).
Πηγή: Νομική Υπηρεσία Ομίλου Clemic